JAMARON

NOVÝ SINGL A VIDEOKLIP

Koupit album
Katalogové číslo: 8590233061142

Není tomu tak dávno, kdy médii rezonovaly hypotézy o brzké explozi hvězdy Betelgeuse, která by se podle některých zdrojů ještě za našich životů mohla proměnit v supernovu. Tato spekulace vyvolala ve vědeckých kruzích řadu debat a mimo jiné inspirovala členy kapely Jamaron, které o hvězdě Betelgeuse natočili videoklip.

Nový singl Betelgeuse je předzvěstí blížícího se vydání nového alba Generace, natočeného ve studiu SONO Records s producentem Adamem Karlíkem. Společně s kapelou Jamaron se tentokrát ponoříme do astronomických a časoprostorových vod. Pomalejší, baladický singl postavený na rockovém základu a je předzvěstí rockového alba, které spatří světlo světa 17.3.2022.

Jamaron je česká rocková hudební skupina v čele s frontmankou Marií Dostálovou, jejíž výrazný hlas obklopený hutným zvukem elektrických kytar a nekompromisních bicích je dominantou této mladé pětice. Kapela si zakládá na srozumitelných a smysluplných českých textech, obohacených o životní zkušenosti, se kterými se řada posluchačů snadno ztotožní.

„Když mi Ondřej v naší zkušebně píseň zahrál poprvé, ještě jsem zcela nerozuměla jejímu sdělení, refrén mi ale okamžitě utkvěl v paměti a celkově mi je píseň svým vyzněním o pomíjivosti života velmi blízká,” vysvětluje Marie Dostálová, zpěvačka kapely, která začíná na hudebním nebi pomalu zářit podobně jako v písni zmíněná hvězda.

„Všechno začalo tím, když jsem poslouchal jeden z dílů vědátorského podcastu, kde se právě hovořilo o explozi hvězdy Betelgeuse,” doplňuje člen kapely Ondřej Dostál. „To vědomí, že hvězda, kterou na nočním nebi vidíme pouhým okem, může znenadání zazářit a pak navždy zmizet mě hluboce inspirovala,” dodává autor textu a hudby písně Betelgeuse.

„Betelgeuse je pozoruhodná tím, že každých zhruba 425 dní prochází cyklem stmívání, při němž ztratí asi čtvrtinu svého jasu. Na přelomu roku 2019 a 2020 si ale astronomové všimli, že její jas znenadání poklesl o dvě třetiny, což bylo vidět i pouhým okem. Tento jev okamžitě vyvolal spekulace o tom, že se Betelgeuse blíží ke svému zániku. Astrofyzici nicméně na základě počítačové simulace tuto teorii vyvrátili. To ovšem nemění nic na skutečnosti, že Betelgeuse čeká neodvratný konec kdykoli v příštích 100 tisíci letech.”

Zdroj: Dotyk - Hvězda Betelgeuse může brzy vybuchnout. Ohrozí nádherná smrt giganta Zemi?

„Nejvíce inspirující pro mě bylo, že hvězda, která podle nás z noční oblohy nikdy nezmizí, skutečně jednou ukončí své putování po nebi,” snaží se Ondřej přiblížit své pocity vycházející z písně. „Koukáte na noční nebe a najednou se hvězda, kterou tam po celý svůj život vidíte, rozzáří a po milionech letech svitu upadne do temnoty. Viděl jsem v tom obrovskou paralelu s našimi životy, které také jednou pohasnou a v pomíjivosti bytí obecně,” přibližuje Ondřej detailně inspiraci, která ho dovedla až k napsání písně. „Myslím, že za všechno ostatní už mluví text písně a nálada, kterou mu dala svým skvělým přednesem Marie,” dodává Ondřej na adresu své sestry, která píseň nazpívala pod vedením producenta Adama Karlíka ve Studiu SONO Records.

Album Generace Jamaron pokřtí 13.4.2022 v pražském Lucerna Music Baru. Událost na křest alba: https://fb.me/e/29yA9Vabv

Singl a album vychází v exkluzivní distribuci Supraphonu

O kapele Jamaron

Jamaron založili v roce 2013 sourozenci Jakub, Marie a Ondřej Dostálovi, proto tedy JaMarOn. Sourozenecké trio doplňují bubeník Václav Hejda a baskytarista Filip Karlík. Za 9 let fungování má Jamaron odehráno přes 250 koncertů. Kapela vydala studiovou desku „Nahá“ a v listopadu 2019 album „DOMA“, které v lednu 2020 pokřtila ve vyprodaném Lucerna Music Baru. Aktuálně kapela Jamaron dokončuje ve studiu SONO Records nové rockové album, které ponese název „Generace“ a vyjde 17. března tohoto roku.

Videa ze zákulisí a další informace o kapele můžete sledovat na Instagramu: @jamaronofficial nebo Facebooku: Jamaron.

Připojené video