Příznačně v roce svého životního jubilea navazuje Michal Prokop na své albové ohlédnutí z roku 2008 novým kompletem šesti CD Už je to napořád 2000–2012. Výpravně pojatý box pokrývá – jak název napovídá – období od Prokopova pěveckého restartu po politické kariéře až do zatím posledního alba Sto roků na cestě. Společně s v létě vydanou reedicí kultovního Města ER na LP a CD je tak tato kolekce dalším letošním supraphonským blahopřáním a poděkováním výtečnému zpěvákovi a významné osobnosti (nejen) české hudební scény.
“Je to zvláštní, podařil se mi už druhý comeback v životě, navíc ve věku, kdy už obvykle člověk v naší branži žije spíš z těch osvědčených tutovek
z minulých dekád. Takže pro mne to je úžasný a nečekaný pocit, když se ukázalo po tom všem, čím jsem v životě prošel, že právě hudba je to nejvíc, čim mě pánbu mohl obdarovat,” popisuje Michal Prokop, jak zpětně vnímá období let 2000 až 2012.
Nová kolekce šesti CD promyšleně navazuje na úspěšnou předchozí sestavu starších alb, jež vyšla pod názvem Pořád to platí 1968–1989 a s aktuální Už je to napořád 2000–2012 ji spojuje rovněž stylová grafika Martina ‚Maťa‘ Mišíka. Kromě obligátních základních údajů ke všem zde obsaženým nahrávkám je hodně zajímavým – a z pohledu fanouška také velmi vděčným – bonusem bilanční rozhovor Michala Prokopa s hudebním publicistou Ondřejem Bezrem. Ten rámuje Prokopovy osudy v hudebních, společenských i osobních souvislostech.
Začínáme 2CD Odněkud někam, nabízejícího kompilaci nahrávek z 90. let a živák se starými soulovými a bluesovými kusy, které Prokop charakterizuje “jako důrazné připomenutí, že i když jsem plul deset let v podstatně v jiných, než hudebních vodách, že jsem byl pořád tady”. Následuje triová live unplugged spolupráce s kolegy Lubošem Andrštem a Janem Hrubým a sólové našlápnutí s novými texty Pavla Šruta v Poprvé naposledy, jenž sám Prokop nazývá nahrávkou „skutečně comebackovou“. Ostatně bez Poprvé naposledy, které vedlo k znovuobnovení Framus Five, by zřejmě nebylo ani následující živé album Live 60 z Lucerny se spoustou atraktivních hostů. Závěr pak tvoří zatím poslední studiové album Sto roků na cestě, pro které je příznačný „zatím nejrockovější zvuk ze všech alb tohoto období“.
Jako celek je tato albová krabička vhodnou nabídkou věrným fandům i mladým objevitelům, neboť některá z obsažených alb už dlouho nejsou v obchodech k dispozici. Je ale také, zejména pak ve spojení s předchozí Pořád to platí 1968–1989, krásným kusem, který se bude vyjímat v pečlivě udržovaných sbírkách hudebních sběratelů.
“Jsem z generace, pro kterou byly gramofonové desky, ať už ty původní vinylové, nebo později kazety a CD něčím podobným, jako knížky v knihovně. Dnes vidíme návrat vinylu, i když jde spíš o sběratelskou raritu, ale hmotná podoba hudby i pro mě něco představuje. Něco, co není jen spotřebním zbožím, i když nikterak nesnižuji význam digitální distribuce, která je dnes dominantní. Fakt, že podobné, exkluzivní reedice vydávají i světové hvězdy a to nejen naší generace, svědčí o tom, že i takové věci si dnes najdou své klienty, nebo spíš fanoušky,” komentuje to Michal Prokop, který svůj letošní jubilejní rok uzavře speciálním vánočním koncertem 21. prosince ve Foru Karlín.
Na koncertě zazní poprvé naživo v Praze skladba Město ER s karlovarským symfonickým orchestrem pod vedením dirigenta Jana Kučery. Dalším hostem bude legendární hudebník a leader Jasné Páky Michal Ambrož. Během večera proběhne slavnostní křest Už je to napořád 2000–2012.
Vstupenky na koncert zakoupíte v síti Ticketportal.cz